Általános szerződési feltételek

Az Ambuláns Betegszállító Kft szolgáltatásához

I. Általános rendelkezések és fogalmak

  1. A jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) az Ambuláns Betegszállító Kft. (továbbiakban: Szolgáltató) által nyújtott betegszállítási szolgáltatásokra vonatkozó szerződésekre (továbbiakban: szerződés) alkalmazandók.
  2. Az ÁSZF célja a honlapon található és megrendelhető betegszállítási szolgáltatások összességének szabályozása.
  3. Megrendelő: a betegszállítási szolgáltatás igénybe vevője, függetlenül attól, hogy a rendelés írásban, szóban, vagy elektronikus úton, a megadott telefonszámokon keresztül történik. Továbbiakban: Megrendelő.
  4. A Szolgáltató és a Megrendelő együtt: Felek.
  5. Az ÁSZF a 2020. január 1. után megkötött szerződésekre vonatkozik. A szerződés tartalmazhat eltérő rendelkezéseket az ÁSZF-hez képest, ebben az esetben a szerződés feltételei élveznek elsőbbséget az ÁSZF-fel szemben.
  6. Az ÁSZF szerződéses feltételeknek minősül, melyeket a Megrendelő a díjszabás és ajánlat elfogadásával egyben elismer és elfogad. Az ÁSZF-ben használt fogalmak a szerződésben szereplő meghatározások szerint értelmezendők.
  7. Az Általános Szerződési Feltételek szabályozzák a Szolgáltató, mint adatkezelő által üzemeltetett www.ambulansbetegszallitas.hu weboldalon keresztül igénybe vehető betegszállítási szolgáltatásokkal kapcsolatos jogokat és kötelezettségeket, valamint a megrendelés folyamatát és jogi kereteit.
  8. A Megrendelő az ÁSZF tartalmának megismerése és elfogadása után jogosult a szolgáltatás igénybevételére. Az ÁSZF elfogadásának minősül, ha a Megrendelő a betegszállítást megrendeli.
  9. A Szolgáltató fenntartja a jogot az ÁSZF módosítására, ezért a megrendelés előtt javasolt a feltételek újbóli áttekintése. A már leadott rendelésekre a megrendelés napján érvényes ÁSZF vonatkozik.
  10. Az Általános Szerződési Feltételek a Szolgáltató által üzemeltetett weboldalon nyilvánosan elérhetők és azok elfogadásáról nyilatkozat tehető.

II. Együttműködés, kapcsolattartás, tájékoztatás

  1. A szerződő felek kötelesek a szerződés teljesítése érdekében együttműködni, és ennek keretében minden, a szerződés teljesítését befolyásoló lényeges körülményt haladéktalanul közölni egymással. A szerződés végrehajtása során minden értesítést szóban vagy írásban kell megerősíteni, és azokat el kell küldeni a Felek által megadott elektronikus e-mail címekre.
  2. A Felek megállapodnak abban, hogy az értesítéseket e-mailben elfogadják egymástól. Amennyiben bármelyik Fél olyan akadályt észlel, amely a szerződés szerződésszerű teljesítését ellehetetleníti, az értesítést szóban és e-mail formájában is meg kell erősíteni.

III. Felek jogai és kötelezettségei

  1. A Szolgáltató felelős az általa nyújtott szolgáltatások minőségéért, szakmaiságáért és teljes körű ellátásáért. A megrendelés elfogadásával a Szolgáltató vállalja, hogy a szolgáltatás teljesítése során a legnagyobb pontossággal és szaktudással jár el.
  2. A Szolgáltató felelős minden olyan mulasztásért vagy kárért, amely abból ered, hogy feladatait gondatlanul, hiányosan vagy nem megfelelő szakértelemmel látja el. A megrendelés elfogadásával a Szolgáltató kijelenti, hogy rendelkezik a szerződés teljesítéséhez szükséges szakmai, technikai és emberi erőforrásokkal, és ezeket a szerződés teljes időtartama alatt biztosítja.
  3. A Megrendelő köteles a Szolgáltató rendelkezésére bocsátani minden olyan adatot és információt, amelyek a szolgáltatás teljesítéséhez szükségesek.
  4. A Szolgáltató csak a szerződésben foglalt szolgáltatások érdekében használhatja fel ezeket az információkat, és köteles alkalmazkodni a Megrendelő biztonsági előírásaihoz, amelyekről a Megrendelő köteles tájékoztatást nyújtani.
  5. A Megrendelő kijelenti, hogy a szerződésben megadott adatok – különösen a személyes és cégadatok – teljesek, valósak és hitelesek. A Megrendelő vállalja, hogy bármilyen adatváltozást haladéktalanul, de legkésőbb a betegszállítást megelőző napon közöl a Szolgáltatóval.

IV. Betegszállítási szerződés létrejötte

  1. A betegszállítási szolgáltatás megrendelése a Szolgáltató weboldalán keresztül történik. A megrendelés leadására kizárólag nagykorú, cselekvőképes személy jogosult, aki elfogadja az ÁSZF-ben foglaltakat.
  2. A Felek közötti szerződés akkor jön létre, amikor a Megrendelő kitölt minden kötelező mezőt, elküldi a megrendelést, a Szolgáltató visszaigazolja azt, és a Megrendelő elfogadja a díjszabást. Ez a szerződés írásbeli, magyar nyelvű megállapodásnak minősül, melyet a Szolgáltató iktat és a jogszabályoknak megfelelő ideig megőriz.
  3. A Szolgáltató minden megrendelést telefonon, a diszpécserszolgálatán keresztül igazol vissza, adategyeztetést követően, a díjszabás és az ajánlat elfogadása után.
  4. A Megrendelő vállalja, hogy a szolgáltatás teljesítése után az előzetesen egyeztetett fizetési módon, számla alapján kiegyenlíti a szolgáltatói díjat.
  5. Azokban a kérdésekben, amelyeket az ÁSZF nem szabályoz, a Szolgáltatóra a hatályos magyar jogszabályok és hatósági előírások, valamint a Polgári Törvénykönyv rendelkezései vonatkoznak.

V. Díjazás és a teljesítés igazolása

  1. A feltüntetett díjszabások bruttó forintban értendők, és nem tartalmaznak általános forgalmi adót. A Megrendelő köteles a díjat a szállítás teljesítésekor, a Szolgáltató által kiállított számla átvételével egyidejűleg készpénzben kiegyenlíteni.
  2. Különleges esetekben a szolgáltatói díj előzetes egyeztetéssel, banki átutalással is fizethető. A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy díjszabását előzetes bejelentés nélkül módosítsa, de a már előre megrendelt és egyeztetett szállítási díjat ez a változás nem érinti.
  3. A díj a betegszállítási feladatok teljesítésével kapcsolatos költségek figyelembevételével került meghatározásra, így a Szolgáltató az elfogadott díjon felül semmilyen további költségtérítést vagy más díjigényt nem érvényesíthet.

VI. Késedelmes teljesítés, hibás teljesítés, szolgáltatás lemondása

  1. A Szolgáltató hibásan teljesíti a szerződést, ha a betegszállítást nem végzi el, vagy nem megfelelő szakmai színvonalon teljesíti, és ezért felelősséggel tartozik. A megrendelt szolgáltatás lemondása vagy módosítása csak telefonon, illetve a weboldalon közzétett elektronikus elérhetőségeken keresztül lehetséges.
  2. Amennyiben a betegszállítás már megkezdődött és a Megrendelő azt lemondja, a vállalási díjat teljes egészében kiszámlázzák a Megrendelőnek. A Szolgáltató elfogadja, hogy nem szerződésszerű teljesítés esetén a Megrendelő általi teljesítés elfogadása nem jelent lemondást a jogsértésből eredő igényekről.
  3. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a téves, helytelen vagy hiányos információk közlése miatt bekövetkező nem megfelelő szolgáltatásért. A megrendeléshez szükséges adatfelvétel során a következő adatokat rögzítik:
  • A rendelést feladó neve
  • Telefonszáma
  • E-mail címe
  • Utas neve, telefonszáma
  • Időpont (év/hónap/nap óra, perc)
  • Diagnózis
  • Utas életkora és állapota (járó-, fekvő-, ülőbeteg)
  • Szükséges szakszemélyzet és felszerelés (szakápoló, orvosi felügyelet, oxigén)
  • Indulási és célállomás (mindkét cím)
  • Kiegészítő információk (pld. szűk lépcsőház)

A Szolgáltató az adatokat bizalmasan kezeli az orvosi adatkezelés szokásos módján, és a jogszabályoknak megfelelő ideig tárolja, majd megsemmisíti.

VII. A szerződés módosítása, megszűnése

  1. A szerződés bármelyik fél kérésére, közös megegyezéssel, bármikor módosítható, de a módosítás kizárólag írásban érvényes. A szerződés határozott időre jön létre, és megszűnik a határidő lejártával, a Felek kölcsönös teljesítésével, vagy ha bármelyik fél írásban felmondja azt. A felmondási idő mindkét fél számára 30 nap, amely az erről szóló értesítés kézhezvételétől számít.
  2. A szerződést a Felek bármikor, közös megegyezéssel megszüntethetik, mely csak írásban, a felek együttes aláírásával érvényes. Bármelyik fél azonnali hatállyal felmondhatja a szerződést írásban, ha a másik fél súlyosan megszegi a szerződésben vállalt lényeges kötelezettségét, és 8 napon belül nem orvosolja a hibát az írásos felszólítás kézhezvétele után. Ha a szerződésszegés súlyossága miatt a további együttműködés nem várható el, akkor írásos felszólítás küldése nélkül is felmondható a szerződés.

VIII. Egyéb rendelkezések

  1. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Szolgáltató tevékenységére a mindenkor hatályos magyar jogszabályok, hatósági előírások, valamint a Polgári Törvénykönyv vonatkozó rendelkezései irányadók, külön kikötés nélkül is.
  2. Az ÁSZF-fel és a szerződéssel kapcsolatosan felmerülő vitás kérdések esetén a Felek a vitát elsődlegesen egymás között, tárgyalások útján igyekeznek megoldani.

Irányadó jogszabályok:

a) Ptk.  – 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről

b) Eütv. – 1997. évi CLIV. törvény az egészségügyről

c) 2003. évi LXXXIV. törvény – Hatályos jogszabályok

d) 5/2006. (II. 7.) EüM rendelet a mentésről

e) 19/1998. (VI. 3.) NM rendelet a betegszállításról

f) 1997. évi XLVII. törvény az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezeléséről és védelméről